OGŁOSZENIE O NABORZE NR 3/2023
Lokalna Grupa Działania „Dolina rzeki Grabi” informuje o możliwości składania wniosków
o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji
w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Termin składania wniosków:
od dnia 1 lutego 2023 r. do dnia 28 lutego 2023 r.
(od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 14.00)
Miejsce składania wniosków:
Lokalna Grupa Działania „Dolina rzeki Grabi”
Pl. 11 Listopada 1
98 – 100 Łask
Zakres tematyczny operacji:
Rozwój infrastruktury rekreacyjnej.
Forma wsparcia:
- do 70% kosztów kwalifikowalnych w przypadku podmiotów wykonujących działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców.
- do 63,63 % kosztów kwalifikowanych w przypadku jednostek sektora finansów publicznych;
- do 100 % kosztów kwalifikowalnych dla pozostałych podmiotów aplikujących do LGD.
Wysokość pomocy:
- Maksymalna wysokość pomocy wynosi 300.000,00 zł/75.000,00 euro na jednego beneficjenta
w okresie realizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
- Wysokość pomocy przyznawana na jedną operację nie może przekroczyć 300.000,00 zł/75.000,00 euro.
- przepisów nie stosuje się do jednostek sektora finansów publicznych.
- Całkowita wartość operacji nie może być niższa niż 50.000,00 zł/12.500,00 euro.
Limit środków w ogłoszonym naborze wynosi: 100 000 zł/25 000 euro
(limit środków w walucie EUR liczony po kursie stałym 4,00 PLN/EUR. Limit naboru ustalony w walucie EUR, zostanie przeliczony przez Zarząd Województwa po kursie bieżącym (kurs wymiany euro
do złotego, publikowany przez Europejski Bank Centralny (EBC) z przedostatniego dnia pracy Komisji Europejskiej w miesiącu poprzedzającym miesiąc dokonania obliczeń).
ZAŁĄCZNIKI
1. Ogłoszenie o naborze 3/2023
2. Wniosek z załącznikami
3. Załączniki dodatkowe
- formularz uzasadnienia spełnienia kryterium –załącznik nr 1 (pdf.doc)
- zobowiązania wnioskodawcy do informowania i rozpowszechniania informacji o pomocy otrzymanej za pośrednictwem LGD oraz wypełnienia ankiet monitorujących realizację operacji na potrzeby LGD załącznik nr 2 (.pdf .docx)
- oświadczenie wnioskodawcy o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych (Rodo_klauzule Rodo_klauzule)
4. Kryteria wyboru operacji
5. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
6. Procedury naboru wniosków
Portal ogłoszeń ARiMR dla Wnioskodawców – w celu zapewnienia Wnioskodawcom/Beneficjentom PROW 2014-2020 możliwości wywiązania się z obowiązku wyboru oferty w trybie konkurencyjnym, ARiMR udostępnił specjalny portal, na którym Wnioskodawcy/Beneficjenci działań/poddziałań/typów operacji oraz pomocy technicznej, realizowanych w ramach PROW 2014-2020, będą zobowiązani zamieszczać zapytania ofertowe na wykonanie robót budowlanych, usługi lub dostawę maszyn czy urządzeń niezbędnych do wykonywania określonego rodzaju działalności.
OPERACJE W RAMACH PODDZIAŁANIA 19.2 Z WYŁĄCZENIEM PROJEKTÓW GRANTOWYCH ORAZ OPERACJI W ZAKRESIE PODEJMOWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (INNE/WŁASNE)
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z)
- Wniosek o przyznanie pomocy (*.pdf) – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.pdf) – otwórz
- Wniosek o przyznanie pomocy (*.xlsx) – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.xlsx) – otwórz
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (*.pdf) – otwórz
2) Biznesplan (wersja 5z)
- Biznesplan (*.pdf) – otwórz
- Biznesplan (*.docx) – otwórz
- Biznesplan – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (*.xlsx) – otwórz
- Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (*.pdf) – otwórz
- Biznesplan w zakresie tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych (*.docx) – otwórz
- Biznesplan (inkubator) – tabele finansowe: 7.1, 9.1, 9.2, 9.3, 9.4 (*.xlsx) – otwórz
- Informacje pomocnicze przy wypełniania biznesplanu (*.pdf) – otwórz
3) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
- Oświadczenie (*.pdf) – otwórz
- Oświadczenie (*.xlsx) – otwórz
- Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa (*.pdf) – otwórz
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 9z)
- Umowa o przyznaniu pomocy (*.pdf) – otwórz
- Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji (*.pdf) – otwórz
- Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych (*.pdf) – otwórz
- Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych (*.pdf) – otwórz
- Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) (*.pdf) – otwórz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji (*.pdf) – otwórz
5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
- Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji (*.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością (*.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 3 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (*.pdf) – otwórz
6) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.pdf) – otwórz
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji (*.xlsx) – otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (*.pdf) – otwórz
7) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z)
- Wniosek o płatność (*.pdf) – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.pdf) – otwórz
- Wniosek o płatność (*.xlsx) – otwórz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (*.xlsx) – otwórz
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (*.pdf) – otwórz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (*.xlsx) – otwórz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu (*.pdf) – otwórz
W dniu 17 kwietnia 2023 r. odbyło się posiedzenie Rady Lokalnej Grupy Działania „Dolina rzeki Grabi” dotyczące oceny i wyboru operacji złożonych w ramach naboru 3/2023, w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Do pobrania:
Protokół
Lista operacji zgodnych z LSR
Lista operacji wybranych do dofinansowania