WIZYTA STUDYJNA

W dniach 7-9 września 2022 r. gościliśmy na naszym terenie partnerów z 6 Lokalnych Grup Działania w ramach projektu współpracy pt. „Sieć edukacyjnych gier terenowych i szlaków geocachingowych.”, którego liderem jest Lokalna Grupa Działania Ziemi Człuchowskiej. Głównym celem projektu jest podniesienie atrakcyjności turystycznej i promocja obszaru działania LGD oraz wzrost wiedzy z zakresu tworzenia atrakcyjnych ofert turystycznych, a także aktywizacja mieszkańców, poprawa jakości życia mieszkańców i zachowanie lokalnego dziedzictwa przyrodniczo – historycznego regionu.

Lokalna Grupa Działania „Dolina rzeki Grabi” jako jedyna wśród partnerów posiada na swoim obszarze 36 funkcjonujących Questów, dlatego w ramach wizyty studyjnej przeprowadzone zostały m.in. spotkania metodologiczne dotyczące ich tworzenia.

Pierwszego dnia Anna Doliwa Prezes Zarządu LGD „Dolina rzeki Grabi” wraz z Bronisławem Węglewskim – przewodniczącym Rady LGD/wójtem Gminy Buczek oraz Robertem Jarzębakiem – wiceprzewodniczącym Rady LGD/wójtem Gminy Dobroń przywitała naszych gości: LGD „Kraina Trzech Rzek”, Stowarzyszenie „Kraina Drwęcy i Pasłęki”, LGD „Dolina Raby”, LGD „Kraina Dinozaurów”, LGD „Ziemi Człuchowskiej”, LGD „Z Nami Warto”. Podczas popołudniowego spotkania Anna Doliwa, która jest Ambasadorem Questów, w krótkiej prezentacji przedstawiła działalność LGD i metodologię tworzenia Questów.

Drugi dzień był zdecydowanie bardziej aktywny. Zaczęliśmy go od przejścia Questu "Spacer z Januszem po Kolumnie", który zaczyna się w Hotelu Kolumna Park***, w którym mogliśmy również gościć naszych partnerów projektu. Podczas spaceru towarzyszyła nam telewizja 8TVR, dzięki której powstanie film promujący nasze działania. Quest można było przejść z wykorzystaniem aplikacji mobilnej, a także papierowej ulotki. Wyprawa z pewnością dostarczyła wiele zabawy, nie zabrakło również części merytorycznej, która pokazała jak Questy powinny wyglądać w praktyce. Po powrocie do hotelu i krótkim odpoczynku, czekał na naszych gości kolejny Quest. Tym razem wybraliśmy się do Gminy Dłutów, by przejść Quest „Historia na ścieżkach natury”. Wyprawę zakończyliśmy w Gospodarstwie Agroturystycznym „Dolina Koni” Wiktora Śpionka – Wiceprezesa Zarządu LGD „Dolina rzeki Grabi”, gdzie czekała na nas pyszna kolacja z daniami kuchni regionalnej. Podczas kolacji dołączył do nas Krzysztof Szustka – Prezes Fundacji Calamita, Trener i Koordynator Questów – Wyprawy odkrywców, który przedstawił prezentację dotyczącą skutecznego opracowania gier terenowych.

Trzeci, a zarazem ostatni dzień naszej wizyty studyjnej, również należał do aktywnych. Wraz z naszymi gośćmi przechodziliśmy quest “Historia Łasku w tablicach ujęta”. Questem przeprowadziła nas Magdalena Binkowska, dzięki której nasi projektowi partnerzy zapoznali się z bogatą, wielokulturową historią Łasku, zwiedzając m.in. Kolegiatę i skarbiec. Podczas questu odwiedziliśmy również Muzeum Historii Łasku i Kościół Garnizonowy, z którego historią zapoznał nas ks. Kpt. Mateusz Korpak. Po zdobyciu pieczątki, którą uczestnicy questu odbili na swoich ulotkach, wróciliśmy do hotelu, by po wspólnym obiedzie pożegnać naszych gości.

Wszystkim gościom dziękujemy za aktywny udział w wizycie studyjnej. Mamy nadzieję, że wszystkie działania projektowe, przyczynią się do dalszej owocnej współpracy, na rzecz rozwoju społeczności lokalnych.

Zachęcamy do obejrzenia materiału przygotowanego przez telewizję 8TVR podczas pierwszego dnia wizyty studyjnej (7 minuta i 50 sekunda) -> KLIK

Projekt realizowany w ramach działania 19 "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER", poddziałanie 19.3 "Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania", objętych PROW na lata 2014-2020.

Aplikacja mobilna Questy Wyprawy Odkrywców