W dniach 3-6 grudnia 2024 r., w Portugalii odbyło się pierwsze międzynarodowe wydarzenie w ramach projektu MyPolis.
Założeniem projektu jest stworzenie środowiska, w którym młodzi obywatele mogą zrozumieć znaczenie aktywności obywatelskiej, a ich pomysły zostaną wcielone w życie.
Projekt zakłada wprowadzenie pilotażu platformy „MyPolis Schools” w wielu różnych krajach UE, aby zwiększyć wpływ naszych organizacji na młodzież poprzez rozwój kompetencji młodych obywateli, wspieranie lokalnego dialogu i wymianę między uczniami z różnych krajów na platformie. Liderem projektu jest Associação Discurso Paralelo (Portugalia).
W pierwszym stacjonarnym spotkaniu wzięli udział partnerzy z 6 krajów UE: Associação Discurso Paralelo (Portugalia), Comunidade Intermunicipal Do Medio Tejo (Portugalia), Consejeria De Inclusion Social Juventud Familias (Hiszpania), Mancomunitat Intermunicipal De Lhorta Sud (Hiszpania), Mancomunitat De La Ribera Baixa (Hiszpania), Ayuntamiento de Sedaví (Hiszpania), Ayuntamiento de Valencina de la Concepción (Hiszpania), URBAN FOXES (Belgia), Genova Che Osa (Włochy), Lokalna Grupa Działania Dolina Rzeki Grabi (Polska), Gmina Łask (Polska), Skandináv Ház Alapítvány (Węgry).
Strona polska zaangażowała dwóch partnerów projektowych: LGD „Dolina rzeki Grabi”, która reprezentuje ZSO Zelów oraz Gminę Łask, którą reprezentuje ZSO Kolumna – Łask.
Delegaci szkół , którzy wzięli udział w spotkaniu inaugurującym to Pani Marta Świerczyńska – nauczycielka z ZSO Zelów oraz Pani Anna Stawicka – nauczycielka z ZSO Kolumna – Łask.
Pierwsza część spotkania projektowego obejmowała sesję na temat zarządzania projektem. Bernardo Gonçalves – lider projektu przedstawił działania, które podejmowano w zakresie poprzednich projektów prowadzonych przez organizację Associação Discurso Paralelo.
Punktem kluczowym tego dnia była prezentacja platformy „MyPolis Schools” w wersji demo oraz obywatelskich gier planszowych. Dzięki pracy w grupach partnerzy projektu mogli przedstawić swoje oczekiwania i działania planowane w ramach projektu.
Druga część spotkania obejmowała wizyty w szkołach podstawowych, gdzie została przedstawiona obywatelska gra planszowa, mająca na celu ukazanie danego problemu w szkole i proces jego rozwiązania. Uczniowie mieli okazję wypróbować grę w praktyce i stanąć w szranki z lokalnym decydentem.
W każdej z odwiedzonych szkół przedstawiono efekty zaimplementowanych rozwiązań, które pojawiły się w placówkach, a to wszystko za sprawą uczniów, którzy tak chętnie angażują się w życie społeczne szkoły poprzez platformę „MyPolis Schools”.
Spotkanie zakończyło się angażującą sesją na temat zarządzania projektami, finansów i strategii komunikacyjnych, zapewniających skuteczny i terminowy postęp.
Jest nam niezmiernie miło, że mieliśmy możliwość uczestniczenia w tym międzynarodowym przedsięwzięciu oraz że uczniowie z Polski mają szansę rozwijania swojej wiedzy i umiejętności, w zakresie aktywności obywatelskiej.
The first international event of the MyPolis project took place in Portugal from 3rd to 6th December 2024.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
The aim of the project is to create an environment where young citizens can understand the importance of civic participation and their ideas will be implemented.
The project aims to pilot the MyPolis Schools platform in many different EU countries to increase the impact of our organisations on young people by developing the competences of young citizens, supporting local dialogue and exchanges between students from different countries on the platform. The project leader is Associação Discurso Paralelo (Portugal).
The first in-person meeting was attended by partners from 6 EU countries: Associação Discurso Paralelo (Portugal), Comunidade Intermunicipal Do Medio Tejo (Portugal), Consejeria De Inclusion Social Juventud Familias (Spain), Mancomunitat Intermunicipal De Lhorta Sud (Spain), Mancomunitat De La Ribera Baixa (Spain), Ayuntamiento de Sedaví (Spain), Ayuntamiento de Valencina de la Concepción (Spain), URBAN FOXES (Belgium), Genova Che Osa (Italy), Local Action Group ,,Dolina rzeki Grabi” (Poland), Municipality of Łask (Poland), Skandináv Ház Alapítvány (Hungary).
The Polish side involved two project partners: LGD „Dolina rzeki Grabi”, which represents ZSO Zelów and Gmina Łask, which represents ZSO Kolumna – Łask.
School delegates who took part in the inaugural meeting were Marta Świerczyńska – teacher from ZSO Zelów and Anna Stawicka – teacher from ZSO Kolumna – Łask.
The first part of the project meeting included a session on project management. Bernardo Gonçalves – the project leader presented the activities undertaken in the scope of previous projects conducted by the organization Associação Discurso Paralelo.
The key point of the day was the presentation of the „MyPolis Schools” platform in the demo version and civic board games. Thanks to working in groups, the project partners were able to present their expectations and activities planned within the project.
The second part of the meeting included visits to primary schools, where a civic board game was presented, aimed at presenting a given problem in school and the process of its solution. The students had the opportunity to try out the game in practice and compete with a local decision-maker.
Each of the visited schools presented the effects of the implemented solutions that appeared in the schools, and all thanks to the students who are so eager to get involved in the social life of the school through the „MyPolis Schools” platform.
The meeting ended with an engaging session on project management, finances and communication strategies to ensure effective and timely progress.
We are extremely pleased that we had the opportunity to participate in this international project and that students from Poland have the opportunity to develop their knowledge and skills in the field of civic activity.
