na organizacje i przeprowadzenie szkoleń

 

 

Lokalna Grupa Działania „Dolina rzeki Grabi”, zwana dalej („LGD”) będąca Beneficjentem umowy o warunkach i sposobie realizacji lokalnej strategii rozwoju z dnia 18 czerwca 2009 r.
Nr 6933-UM0500015/09 Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013; oś IV: „Leader” finansowany w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, zwraca się z zapytaniem ofertowym na kompleksową organizację i przeprowadzenie 4 (czterech) szkoleń z zakresu:

  1. „Wypełnianie wniosków o dofinansowanie dla działań: "Odnowa i Rozwój Wsi" oraz "Małe Projekty".
  2. „Wypełnianie wniosków o dofinansowanie dla działań: "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej", "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw".
  3. „Wypełnianie wniosków o płatność dla działań: "Odnowa i Rozwój Wsi" oraz "Małe Projekty".
  4. „Wypełnianie wniosków o płatność dla działań: "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej", "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw".

 

I. ZAMAWIAJĄCY


I. 1) Nazwa i adres:
Lokalna Grupa Działania "Dolina rzeki Grabi" ,
ul. Batorego 31 lok. 106, 98-100 Łask
tel. +48 43 676 21 30
lgd@dolinagrabi.pl
www.dolinagrabi.pl

 

I.2) Rodzaj zamawiającego: Stowarzyszenie

 

II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa organizacja i przeprowadzenie 4 (czterech) szkoleń z zakresu:

  1. „Wypełnianie wniosków o dofinansowanie dla działań: "Odnowa i Rozwój Wsi" oraz "Małe Projekty" – przewidywana wielkość grupy 15 osób.
  2. „Wypełnianie wniosków o dofinansowanie dla działań: "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej", "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" – przewidywana wielkość grupy
    15 osób.
  3. „Wypełnianie wniosków o płatność dla działań: "Odnowa i Rozwój Wsi" oraz "Małe Projekty"
    – przewidywana wielkość grupy 15 osób.
  4. „Wypełnianie wniosków o płatność dla działań: "Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej", "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" – przewidywana wielkość grupy
    15 osób.

Szkoleniem objętych będzie łącznie 60 osób – Beneficjentów.


Wymiar godzin szkoleniowych dla każdej grupy wynosi 8 godzin (łącznie 32 godziny szkoleniowe). Godzina szkoleniowa szkolenia liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut.


Dokumentacja realizowanych szkoleń odbywać się musi między innymi za pomocą imiennych list obecności. Każdy z uczestników szkoleń musi otrzymać certyfikat/zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniach, który będzie zawierał logo projektu (dostarczonego przez Zamawiającego) oraz wykaz tematów z liczbą zrealizowanych godzin. Odbiór wykonanej usługi przeprowadzony zostanie na podstawie dokumentacji złożonej przez Wykonawcę w formie oryginałów: list obecności, wydanych certyfikatów/zaświadczeń, potwierdzenia przez uczestników otrzymanych materiałów, certyfikatów/zaświadczeń oraz innych dokumentów niezbędnych do stwierdzenia prawidłowości realizacji usługi, a także kontroli dokonanej przez Zamawiającego dokumentacji finansowej i merytorycznej przeprowadzonej usługi. W zakres obowiązków Wykonawcy wchodzić będzie w szczególności:

  1. Przygotowanie programu szkolenia.
  2. Opracowanie merytoryczne materiałów szkoleniowych.
  3. Przygotowanie i druk materiałów szkoleniowych.
  4. Zapewnienie doświadczonego trenera specjalizującego się w tematyce objętej programem szkoleń.
  5. Przeprowadzenie szkolenia.
  6. Uzgodnienie z Zamawiającym miejsca przeprowadzenia szkolenia na terenie województwa łódzkiego, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarstw agroturystycznych.
  7. Zapewnienie sali wykładowej, posiadającej odpowiednie warunki akustyczne i jakościowe.
  8. Zapewnienie wyżywienia w formie obiadu wraz z przerwami kawowymi.
  9. Wystawienie certyfikatów/zaświadczeń uczestnictwa w szkoleniach.

II.2) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.


II.3) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.


II.4) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


III. CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA
Zamawiający wymaga, aby szkolenia były przeprowadzone w dniach od 29 stycznia 2013 r. do 1 lutego 2013 r. dla czterech 15 osobowych grup – łącznie 60 osób.

 

IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:


IV.1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia
nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. W związku z powyższym zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków w tym zakresie.


IV.2) posiadania wiedzy i doświadczenia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty: Wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług szkoleniowych
w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców - warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające wykonanie co najmniej 2 usług o podobnym charakterze (tematyce) co do przedmiotu zamówienia.

 

IV.3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie potencjału technicznego Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań.


IV.4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.


IV.5) sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający nie precyzuje szczegółowych wymagań.

 

Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy:
1) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
2) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu;
3) którzy nie złożyli wymaganych dokumentów, oświadczeń lub nie spełnili innych wymagań koniecznych dla udziału w postępowaniu określonych przez zamawiającego nawet po wezwaniu do ich uzupełnienia,
4) których upadłość bądź likwidację ogłoszono lub w stosunku do których wszczęto postępowanie upadłościowe bądź likwidacyjne.

 

W toku badania i oceny ofert zamawiający zbada czy oferty nie podlegają odrzuceniu. Zamawiający może odrzucić ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada wymaganiom określonym w treści zapytania.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców na podstawie załączonych do oferty dokumentów i oświadczeń.

 

V. PROCEDURA


V.1) Tryb udzielenia zamówienia: zapytanie ofertowe prowadzone na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego, pozostające poza zakresem regulacji przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.


V.2) Kryteria oceny ofert:
1) Cena - 80 %.
2) Atrakcyjność szkolenia – 20 %.


V.3) Opis i punktacja kryteriów:

 

  1. oferty oceniane będą punktowo.
  2. w trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane będą punkty za kryterium ceny według następujących zasad:
    Kryterium ceny wyliczane będzie wg wzoru:
    Kc= COmin/CN * W.
    W - waga ocenianego kryterium (80).
    COmin - cena obliczeniowa najniższa spośród wszystkich ważnych ofert.
    CN - cena obliczeniowa oferty ocenianej.
  3. Maksymalna liczba punktów do uzyskania za kryterium ceny - 80 pkt.
  4. Za atrakcyjność szkolenia można otrzymać od 0 do 20 pkt. W ramach danego kryterium ocenie podlegać będzie proponowany program, dostosowanie do potrzeb Beneficjentów oraz ocena technik i metod dydaktycznych. Maksymalnie za atrakcyjność szkolenia oferta może otrzymać 20 pkt. Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
  5. Ocena punktowa wobec każdej złożonej, ważnej oferty przeprowadzona w oparciu
    o kryteria ceny oraz atrakcyjności szkolenia zostanie ustalona na podstawie następującego wzoru:
    OPE = KPS + KC
    OPE – ogólna punktacja wykonawcy usługi
    KPS – wartość punktowa przyznana za kryterium atrakcyjność programu szkolenia
    KC - wartość punktowa przyznana za kryterium ceny.
    Oferta najkorzystniejsza może uzyskać maksymalnie 100 pkt.

V.4) Opis sposobu przygotowania oferty:

 

  1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  2. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
  3. Zamawiający nie zezwala na składanie ofert wariantowych i wymaga złożenia oferty zgodnej z przedmiotem zamówienia.
  4. Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami powinna być sporządzona przez Wykonawcę ściśle według postanowień niniejszego zapytania.
  5. Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania, ręcznie długopisem lub niezmywalnym atramentem.
  6. Wykonawca może zastrzec, że dokumenty dołączone do oferty stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. W takim przypadku dokumenty te powinny zostać przekazane w formie umożliwiającej zachowanie ich poufności wraz z oświadczeniem na piśmie, że informacje w tym zakresie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być ogólnie udostępnione.
  7. Wszelkie zmiany i poprawki powinny być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące
    ofertę i opatrzone datami ich dokonania.
  8. Przed upływem terminu składania ofert wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty. Zmiany winny być doręczone zamawiającemu na piśmie przed upływem terminu składania ofert. Oświadczenie o wprowadzeniu zmian powinno zawierać dodatkowe oznaczenie: ZMIANA OFERTY.


V.5) Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:

 

  1. Ofertę należy zapakować w nieprzeźroczystą kopertę.
  2. Koperta powinna być zaadresowana do Zamawiającego oraz oznakowana następująco: „Oferta na organizację i przeprowadzenie 4 szkoleń dla Beneficjentów działań realizowanych przez LGD „Dolina rzeki Grabi”.
  3. Ofertę należy przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego lub składać w siedzibie Zamawiającego, ul. Batorego 31 (I piętro pok. 106), 98-100 Łask do dnia 21 stycznia 2013 r. do godz. 16:00.
  4. O ważności oferty decyduje data wpłynięcia dokumentów do Zamawiającego.
  5. Zamawiający otworzy oferty w obecności Wykonawców, którzy zechcą przybyć na otwarcie ofert w dniu 21 stycznia 2013 r. do godz. 16:30. w siedzibie Zamawiającego, przy ul. Batorego 31 (I piętro pok. 106), 98-100 Łask.
  6. Podczas otwarcia ofert Zamawiający ogłosi nazwy (firmy) i adresy Wykonawców oraz informacje dotyczące ceny.
  7. Wykonawca, który nie będzie obecny przy otwarciu ofert może wystąpić do Zamawiającego z pisemnym wnioskiem o przesłanie informacji ogłoszonych w trakcie otwarcia ofert.


V.6) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


V.7) Informacje dotyczące finansowania projektu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007–2013; oś IV: „Leader” finansowany w ramach Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich.


V.8) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej: tak


V.9) Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy: Umowa będzie zawarta na warunkach określonych w załączonym projekcie umowy. Umowa zostanie zawarta w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego.


V.10) Zastrzeżenie o możliwości unieważnienia postępowania lub zmiany zapytania ofertowego: Zamawiający może w dowolnej chwili unieważnić postępowanie lub zmienić treść zapytania ofertowego, bez podawania przyczyn. Zamawiający poinformuje stosowne strony o powyższym fakcie za pośrednictwem tożsamego kanału dystrybucji zapytania ofertowego.


Załączniki:
1) Formularz oferty,
2) Wzór umowy.