Tytuł projektu:
Quest umożliwi innowacyjne zwiedzanie, akronim "QUIZ"
Lider projektu:
Lokalna Grupa Działania "Dolina rzeki Grabi"
Partnerzy:
- Federación de Municipios de Madrid
Cel główny projektu:
„Podniesienie atrakcyjności turystycznej obszaru LGD "Dolina rzeki Grabi" oraz Federación
de Municipios de Madrid poprzez utworzenie ścieżek questowych na obszarze LGD oraz wymianę doświadczeń w zakresie zintegrowanej promocji.”
Cel ogólny LSR
- Integracja lokalnej społeczności poprzez stwarzanie warunków do zróżnicowanej aktywności mieszkańców
- Zwiększenie poczucia tożsamości lokalnej oraz wzmocnienie roli funkcji turystycznej i rekreacyjnej w zintegrowaniu mieszkańców obszaru
Cel(e) szczegółowe LSR
Cel szczegółowy 2.3 Rozwój oferty turystycznej Doliny Grabi poprzez aktywizację mieszkańców
Cel szczegółowy 3.1 Zintegrowana promocja obszaru LGD
Przedsięwzięcia LSR
Przedsięwzięcie 5: Wspólnie kreujemy produkty turystyczne
Przedsięwzięcie 9: Wspólnie na rzecz innowacyjnej promocji
Wskaźniki projektu:
Liczba szkoleń |
13 |
szt. |
listy obecności, dokumentacja zdjęciowa |
Liczba osób przeszkolonych w tym liczba osób z grup defaworyzowanych |
110 |
szt. |
listy obecności, dokumentacja zdjęciowa |
liczba wyznaczonych ścieżek questowych |
10 |
szt. |
liczba opracowanych tras questowych dostępnych na stronie www.dolinagrabi.pl, |
liczba rozbudowanych stron interentowych, na których opublikowano informację o wyznaczonych ścieżkach |
1 |
szt. |
zakładaka projektu współpracy na stronie www.dolinagrabi.pl |
liczba zmodyfikowanych aplikacji na urzadzenia mobilne o nowe questy |
1 |
szt. |
dostosowanie ogólnopolskiej aplikacji questowej do potrzeb LGD "Dolina rzeki Grabi" |
liczba wydanych map obszaru LGD (tytułów) |
1 |
szt. |
opracowane projektu i druk mapy |
liczba wydanych ulotek (pozycji) |
36 |
szt. |
opracowanie ulotki/ulotki zarchiwizowane w LGD |
liczba konferencji podsumowujących projekt |
1 |
szt. |
lista obecności |
liczba gadżetów (rodzajów) |
8 |
szt. |
opracowane wzory gadżetów zarchiwizowane w LGD |
liczba pieczątek opracowanych dla ścieżek questingowych |
10 |
szt. |
protokół przekazania |
Główne rezultaty projektu:
- Zorganizowanie spotkania informacyjnego dla grupy 50 osób.
- Zorganizowanie spotkań edukacyjnych z zakresu metodologii questów (1 spotkanie w każdej gminie członkowskiej) dla grupy 50 osób.
- Zorganizowanie dwóch spotkań metodologicznych (wyjazdy studyjne dla 10 osób).
- Opracowanie 10 questów metodą expercką.
- Zmodyfikowanie ogólnopolskiej bezpłatnej aplikacji mobilnej (IOS i Android) oraz zamieszczenie
w niej wszystkich 36 questów (starych i nowych) powstałych na obszarze LGD „Dolina rzeki Grabi”. - Opracowanie i wydanie 36 questów (10 nowych questów), w tym 1 questu kajakowy po rzece Widawce. Quest kajakowy został opracowany wspólnie z naszymi partnerami z Hiszpanii. Został wydany w wersji polskiej, angielskiej i hiszpańskiej.
- Wykonanie pieczątek questowych (36 pieczątek).
- Wydanie mapy obszaru LGD "Dolina rzeki Grabi".
- Zakup gadżetów.
- Zorganizowanie konferencji podsumowującej projekt dla grupy 50 osób w dniu 25 września 2019 r.
Grupy docelowe:
turyści odwiedzający ten region, jednostki samorządu terytorialnego, ośrodki edukacyjne, mieszkańcy
Planowany obszar realizacji projektu:
- LGD "Dolina rzeki Grabi" na obszarze 9 gmin: Buczek, Dłutów, Dobroń, Drużbice, Łask, Sędziejowice, Widawa, Wodzierady i Zelów
- Federación de Municipios de Madrid – obszar Madrytu (Hiszpania)
Planowany okres realizacji projektu:
czerwiec 2019 roku – październik 2019 roku
Całkowity budżet projektu (wydatki poniesione przez wszystkich partnerów projektu): 188 627,49 zł.
Filmy promujące LGD "Dolina rzeki Grabi":
Dolina rzeki Grabi 1
Dolina rzeki Grabi 2